Zo 48 nominácií na Novinársku cenu 2006 vybrala odborná porota víťazov v 12 kategóriách, pričom v jednej kategórii sa rozhodla cenu neudeliť. Okrem nominácie nášho autora Lukáša Krivošíka v kategórii komentárov nás obzvlášť potešilo, že porota udelila aj jedno mimoriadne ocenenie. V kategórii najlepší krátky publicistický príspevok v printových médiách, ktorú inak vyhral Milan Lasica so svojimi Bodkami z .týždňa, bol mimoriadne ocenený aj náš autor Egon Alter za sviežu kritiku poklesnutej tvorby v oblasti textov populárnej hudby v príspevku „13 odpovedí pre Igora Timka“. Štatút súťaže však nedovoľuje oceňovať autorov, ktorých pravá totožnosť nie je známa, a tak sa Egon Alter musel pod hrozbou odopretia diplomu priznať, že jeho pravé meno je Rado Ondřejíček
Rada súťaže ďalej udelila špeciálnu Cenu otvorenej spoločnosti, venovanú pamiatke Karola Ježíka a po prvýkrát v histórii súťaže rozhodla aj o víťazovi ceny Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska. Okrem uvedených ocenení sa v tomto roku porota rozhodla udeliť aj Osobitné ocenenie za celoživotné novinárske dielo v službách otvorenej občianskej spoločnosti, ktorej držiteľkou sa stala Soňa Čechová.
„Sme radi, že novinári prijali našu výzvu a svojou účasťou v súťaži pomohli vytvoriť kvalitné otvorené fórum pre každoročnú konfrontáciu toho najlepšieho, čo sa v slovenskej žurnalistike minulý rok vytvorilo. Teší nás tiež podpora kvalitných partnerov a fundovaných porotcov zo Slovenskej a Českej republiky, ktorí aj tento rok prijali možnosť zoznámiť sa takouto formou s prierezom slovenskej novinárskej tvorby a posúdiť jej kvalitu,“ povedala Ľubica Stanek, zástupkyňa vyhlasovateľa súťaže Nadácie otvorenej spoločnosti – Open Society Foundation.
Široká aj odborná verejnosť bude mať možnosť zoznámiť sa s víťazmi a nominovanými súťaže Novinárska cena 2006 na výstave NO COMMENT. Okrem printových a elektronických príspevkov tu bude vystavených aj viac ako 100 fotografií a 50 karikatúr. Výstava bude sprístupnená od 5. 4. do 6. 5. 2007 v Open Gallery na Baštovej 5 v Bratislave.
Víťazi súťaže Novinárska cena 2006
kategória najlepší kreslený vtip, komiks, karikatúra:
Dušan Polakovič – práce uverejnené v prílohe denníka Pravda, Kumšt
kategória najlepšia novinárska fotografia:
Michal Burza – Slov con (Obrana, .týždeň)
kategória najlepší blog:
Gabina Weissová – séria článkov o anorexii a bulímii (weissova.blog.sme.sk)
kategória najlepší komentár v printových médiách:
Imrich Gazda – 11. september 2001: Je zodpovedný Západ? (www.postoy.sk)
kategória najlepší analyticko-investigatívny príspevok v printových médiách:
Jozef Majchrák, Marek Vagovič, Robert Žitňanský – séria článkov „Ide o moc“ a „Kto ovládne Slovensko“ (.týždeň)
kategória najlepší analyticko-investigatívny príspevok v elektronických médiách:
Eugen Korda – Hedviga I, II (STV)
kategória najlepší regionálne odvysielaný príspevok:
Peter Kotrha, Eva Mišovičová – Danka (TV Trenčín)
kategória najlepší regionálne publikovaný príspevok:
Porota sa rozhodla cenu neudeliť
kategória najlepší rozhovor v printových médiách:
Valentína Zimanová-Čorná – séria rozhovorov (SME – TV OKO)
kategória najlepší rozhovor, beseda, diskusia v elektronických médiách:
Daniel Krajcer – relácie Sito a De Facto (TV Markíza, TV JOJ)
kategória najlepšia reportáž v elektronických médiách:
Róbert Adamec – Diskriminácia alebo... (STV)
kategória najlepší krátky publicistický príspevok v printových médiách:
Milan Lasica – Bodka Milana Lasicu (.týždeň)
kategória najlepšia reportáž v printových médiách:
Andrej Bán – Kosovo dream, Naši v Kosove, Na konci sna (.týždeň)
Cena Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska:
Peter Fukatsch, Vojtech Jurkovič – rozhovory zo zákulisia slovenského futbalu (SME)
Cenu otvorenej spoločnosti:
Mario Homolka, Štefan Hríb, Juraj Kušnierik – relácia Pod lampou (STV)
Osobitná cena:
Soňa Čechová – za celoživotné novinárske dielo v službách otvorenej občianskej spoločnosti
Mimoriadne ocenenie v kategórii najlepší krátky publicistický príspevok v printových médiách:
Egon Alter: 13 odpovedí pre Igora Timka
Súťaž Novinárska cena organizuje Nadácia otvorenej spoločnosti – Open Society Foundation v spolupráci s hlavným partnerom Philip Morris Slovakia, partnermi Združením vydavateľov periodickej tlače Slovenska, Svetovou Bankou, Memo 98 a agentúrou PRime time.
Redakcia viac od autora »
Vaše reakcie [12]
:: Súvisiace reklamné odkazy |
|